Magazín

3 důvody, proč na kaši přidat ořechový krém

Vyhýbáte se tukům ve svých jídlech? A divíte se, že po misce ovesné kaše máte zase brzy hlad? Pak věřte, že tyto dvě věci spolu úzce souvisí. Po přečtení tohoto článku už nebudete řešit, zda tuky ano nebo ne, ale na kterém z našich ořechových krémů si pochutnáte při své příští snídani :)

1. Zdroj zdravých tuků, vitamínů, minerálních látek a bílkovin

Tuky jsou nositelé nezbytných látek (vitamínů rozpustných v tucích, esenciálních mastných kyselin, antioxidantů a sterolů). Dále jsou součástí buněčných membrán, podílí se na stavbě nervové tkáně a jsou nezbytné k syntéze významných hormonů v našem těle.

"Různé typy ořechů mají odlišné nutriční profily. Například kešu ořechy jsou bohaté na železo, hořčík a zinek, zatímco mandle jsou známé svým vysokým obsahem vitamínu E a hořčíku. Proto střídání různých typů ořechů ve stravě může zvýšit spektrum přijímaných živin. Pestrost = klíč kvalitního jídelníčku," říká Markéta Gajdošová, výživová specialistka, která stojí za složením všech MG produktů, a dále dodává: "Rozmanitost v konzumaci ořechů přispívá k lepšímu příjmu různých esenciálních tuků, vitamínů a minerálů, což má příznivý vliv na zdraví srdce, mozek a celkovou vitalitu."

2. Zajistí delší pocit sytosti

Tuky jsou nejvydatnější zdroj energie pro naše tělo. Tráví se pomaleji a zajišťují tak dlouhotrvající pocit sytosti.

3. Dodá kaši plnost a chuť

Tuky dodávají našim pokrmům chuť a díky nim cítíme vyšší uspokojení po jídle.

mg-14Přidáním ořechových krémů do kaše nejenže vylepšíte chuť a texturu jídla, ale také zvýšíte jeho nutriční hodnotu. Zvolením ořechových krémů z různých typů ořechů můžete získat různé benefity spojené s každým typem. Je na místě zvážit i přidání dalších ingrediencí, jako jsou semínka (např. lněná semínka, chia semínka), které mohou ještě více obohatit nutriční hodnotu vaší snídaně.

Ke instantní kaši si nezapomínejte přidat nejen ořechový krém jako zdroj zdravých tuků, ale i zdroj bílkovin (skyr, řecký jogurt, tvaroh) a ovoce. Vytvoříte si tak komplexní snídani, která vás dostatečně zasytí do dalšího chodu.

„Valentýna neslavím.“ Největší test mužského důvtipu je tady už za pár dní!

Pánové, dnes vám sice nevysvětlíme, jak funguje naše ženská logika (to by pak na světě už nebyla taková sranda😏), ale prozradíme vám jedno tajemství, díky kterému určitě získáte u své partnerky plusové body. A co si budeme, každý takový bodík se přece počítá.🙏🏻 

Pokud vaše drahá polovička tvrdí, že svátek sv. Valentýna neslaví, máte dvě možnosti. Buď se chytíte do pasti, nebo ne. My vám poradíme, jak na tu druhou možnost.

_20A2800-1699

Milujeme květiny

Řezané nebo klidně v květináči (aspoň se z nich budeme radovat déle), ale nikdy vám neřekneme: „Fuj, kytka!“🤭

Ještě víc milujeme čokoládu

Všechny. Bez výjimky. Není překážkou ani to, že se stravujeme zdravě. Na kvalitní čokoládě totiž není nic špatného.🙏🏻 Naopak, má samé skvělé účinky –⁠⁠⁠⁠ zpomaluje stárnutí, je bohatá na živiny a významné antioxidanty, zvyšuje hladinu endorfinů... A vy moc dobře víte, že ve vztahu si nemůžete přát víc než partnerku s dobrou náladou.

Teď už byste se měli ptát: „Kde seženu tu správnou čokoládu na Valentýna?“

Svátek sv. Valentýna si žádá čokoládu v trochu exkluzivnější formě. Právě proto jsme vytvořili limitovanou edici našich pralinek v příchutích slaný arašíd a pistácie. Najdete v nich jen prvotřídní ořechové pasty a kvalitní belgickou čokoládu. Neobsahují žádný přidaný cukr.

Překvapte svou lásku a užijte si spolu sladké chvíle.💗 A klidně už 13. února🤭. Nezáleží totiž na tom, jaký je datum, ale na lásce.

Proč jsme se rozhodly změnit výrobce proteinových tyčinek MG?

"Kdy budou tyčinky zase skladem?" Tohle byla snad ta nejčastější otázka, kterou jsme od našich zákazníků dostávaly.

Těší nás rostoucí zájem o naše produkty, ale netěšilo nás, že na ně musí naši zákazníci často dlouho čekat. Zvlášť náš bestseller – tyčinka 01 Brownies s malinami, byla většinou vyprodaná během několika hodin od oznámení doskladnění.

Nový výrobce nám umožní zvládnout větší poptávku po našich produktech a zároveň nám dá možnost distribuce u více prodejních partnerů, aby byly našim zákazníkům ještě blíž a vždy po ruce.

IMG_5560b

Co to znamená pro tyčinky?

Kvalita a složení našich proteinových tyčinek zůstávají stejné! Stále si stojíme za tím, že jejich složení má být jednoduché, ale zároveň komplexní. Naše produkty budou vždy bez kompromisů a bez zbytečností. Na to bedlivě dohlíží Markéta Gajdošová, výživová specialistka, která je garantkou kvality a složení všech našich produktů.

Co to znamená pro zákazníky?

Přijde nám důležité zmínit, že se změnou výrobce se změnila i technologie výroby. Takže např. tyčinky s čokoládovou polevou jsou nyní nově obalené v čokoládě celé. Toho si můžete všimnout i na nových fotografiích, které na e-shopu u tyčinek najdete. 

Pokud jde ale o konzistenci, a především skvělou chuť našich proteinových tyčinek, tak jsme se snažily, aby ty zůstaly zachované takové, na jaké byli naši zákazníci zvyklí. U některých příchutí se to ale nepovedlo a chutnají ještě lépe!

Čí iniciály nese MG? Rozhovor s Markétou Gajdošovou.

Kdo je Markéta Gajdošová?
369A3042b

Jsem výživářka, která svůj obor vnímá jako životní poslání. Ani to samo o sobě ale dostatečně nevyjádří, co pro mě magie této profese znamená. Je tím, pro co dýchám v každé části svého působení a v čem cítím ten nejsmysluplnější záměr, který se propisuje nejen do mého profesního, ale také do osobního života.

Profesí jsem výživová specialistka, která svou praxi opírá nejen o zahraniční akademické vzdělání v oboru nutriční terapie, dietetiky a klinické výživy, ale především pak o svou plnou důvěru v kvalitativní přístup k výživě, celostní přístup ke zdraví a myšlence, že strava neovlivňuje pouze fyzickou rovinu, ale především tu psychickou. V životě jsem zastánkyní názoru, že slovo “nejde” neexistuje a že výživa může být jedním z pohonných motorů a nástrojů k plnému uplatnění potenciálu ve všem, co si jen umaneme. 

V současné době jsem frekventantka RDN titulu v dietetice a klinické výživě na lékařské fakultě Florida International University v Miami, spoluautorka nutričních bestsellerů Cesta k opravdovému jídlu a Další krok Cesty, podcasterka stojící za kanálem Marketa’s Vibes, zakladatelka konceptu odborného nutričního poradenství MG COACHING® a především pak “nutriční maminka” našich milovaných produktů. 

Jak jsi přišla na myšlenku založit vlastní značku se zdravými dobrotami?

Chtěla jsem přinést na světlo světa důkaz, že zdravé a nutričně vyvážené produkty mohou být, jak rády říkáme, hříšně dobré. A to tak, aniž by to stálo kompromis kvalitního složení. Žádné zbytečnosti, žádné desetiřádkové složení s výčtem pofidérně znějících aditiv, žádné klamání konzumentů. Přesně to mi na našem trhu chybělo. Ve své práci se obecně řídím pravidlem, že pokud nejsem spokojená s úrovní, na níž se pohybují okolní služby či produkty, vnímám to jako pohonný motor k tomu, abych situaci změnila. A proto jsme vytvořily produkty, které dnes znáte pod značkou MG Nutrition™. 

Na prvním místě je pro mě kvalita složení, zdánlivá jednoduchost, funkčnost, nutriční plnohodnotnost, vyváženost a poctivost. Stručně řečeno, do MG vkládáme přesně to, co od plného potenciálu výživy očekáváme.

Jaká byla tvá inspirace pojmenovat značku vlastními iniciálami, tedy MG? 

Úsměvně to pro produktovou sekci nebylo ani zdaleka mým záměrem. Myšlenka vzešla z názvu tehdy již úspěšně fungujícího a vyhledávaného konceptu MG COACHING®, konceptu odborného nutričního poradenství, za nímž stojím jako garant svým jménem. Můj přístup k výživě, který stojí v pilířích MG COACHING®, se propisuje také do každého ze všech produktů, které jsem vytvořila, a proto jsme se při zrodu produktové sekce shodly, že dává smysl, aby v nich pro stvrzení stejných hodnot zůstalo jako pomyslná pečeť mé jméno. 

Jaké hodnoty si především chtěla MG produktům vtisknout?

Na prvním místě je pro mě kvalita složení, zdánlivá jednoduchost, funkčnost, nutriční plnohodnotnost, vyváženost a poctivost. Stručně řečeno, do MG vkládáme přesně to, co od plného potenciálu výživy očekáváme.

IMG_5360

Jaký proces stojí za vývojem nového produktu od nápadu po konečný výsledek?

Proces začíná námětem na typ produktu a jeho příchuť. Potom nastává dlouhá fáze navrhování, vzorkování a vývoje, který obnáší zapojení spousty nutričních výpočtů, kouzel technologie výroby, komunikace s výrobci, upravování poměrů a ladění konzistence a textury. Nejpříjemnější částí je samozřejmě povinné ochutnávání každého vzorku (smích). Po první etapě vzorkování před finálním odsouhlasením probíhá v případě některých produktů první strojový test, například u tyčinek. Jakmile je finální verze schválená, je následně potřeba propracovat nutriční hodnoty, etikety, čárové kódy, grafiku a zaměřit se na funkčnost produktu, například ve smyslu trvanlivosti. 

Poté už přichází fáze, kdy nový produkt uvádíme na trh. Tento okamžik je klíčovým pro každou firmu, a proto je důležité vytvořit komplexní marketingový plán, který pomůže získat pozornost lidí, vybudovat poptávku a zabezpečit úspěšný start produktu. A vždy jsme nejvíc netrpělivé, jaké budou ohlasy našich zákazníků.

Který krok procesu je z tvého pohledu nejsložitější?

To záleží, produkt od produktu, ale pro mě osobně s jistotou první fáze vzorkování, kdy se z pouhého nápadu rodí první hmatatelný test toho, jak by finální produkt mohl chutnat. 

Jaká jsou hlavní kritéria, která musí každý MG produkt splňovat?

Mimo již výše zmíněné je dalším velkým kritériem našeho produktu, že musí být prakticky využitelný a usnadňovat zákazníkům život. Všechny z nás, které za brandem stojíme, máme náročné režimy a samy tak moc dobře známe situace, kdy nemáme čas složitě vyvařovat a trávit celé dny v kuchyni. Přesto (nebo právě proto) věříme, že to nutně neznamená slevit z nároků na kvalitní výživu. Naopak, vnímáme ji jako to důležitější. A právě proto je potřeba pohlížet na ni strategicky a tak, aby v hektických dnech napomáhala. Odtud zaměření na svačiny, které vás (i nás) zachrání v každodenním shonu, a navrch ještě nutričně i chuťově uspokojí.

Co je tvůj nejoblíbenější produkt a co ho dělá tak zvláštním, že ho upřednostníš před ostatními?

Vybrat jen jeden je pro mě doslova Sophiina volba. Mám pocit, že nejvíc miluju vždy právě ten, který v danou chvíli sama jím, nebo který zrovna vyvíjím. Každopádně speciální citovou vazbu mám k tyčince 01 Brownies s malinami. Byla totiž naším prvním produktem, u kterého všechno začalo. Navíc jsem sama zarytým milovníkem čokolády, brownies a malin. 

TYC

Jaká je tvá vize do budoucna ohledně rozvoje firmy a jejího sortimentu? 

Především nikdy neslevit ze standardů, na kterých lpím od začátku. Mým cílem je, aby skrze produkty objevili lásku k výživě i lidé, kteří možná zatím ještě stále nevěří, že zdravé = výtečné. Další vizí je vývoj nejen nových chuťových řad, ale také nových formátů produktů. Na začátku jsem totiž často poslouchala, jak “něco (tak nutričně kvalitně) nepůjde”, aby to samozřejmě vždycky nakonec šlo, jako tomu bylo třeba u limitovaných řad pralinek. Miluju, když mohu přinášet důkazy o tom , že je to zkrátka možné. 

Jaký je tvůj postoj k trendům v oblasti stravování a odráží se nějak ve vývoji nových produktů?

Zastávám racionální přístup k výživě a zakládám si na Evidence-based přístupu, který ctí výživu jako vědní obor. Proto odsuzuji veškeré extrémy, zkratky a výstřelky, které ve výsledku jen škodí a to jak zdraví, tak zdravému vztahu k jídlu, který je v mých očích prioritou. Proto vývoj nových produktů prioritizuje neměnné zásady, které se zakládají na vyváženosti, komplexním složení a přirozených zdrojích potravin. 

Co tě motivovalo ke studiu nutriční terapie, klinické výživy a dietetiky a jaký vliv to má na vývoj nových produktů?

Lásce k výživě jsem propadla v Los Angeles, kde jsem žila a studovala. Ačkoliv nebyla mým kariérním záměrem, díky osobní cestě se proměnila v oblast, která udala můj směr a definovala náplň všeho, čemu dnes věnuji veškerou svou energii. Jakmile jsem si sama na sobě vyzkoušela, nakolik může správně nastavený nutriční režim a vyřešené stravování zlepšit život k lepšímu, nedokázala jsem si představit, že bych kdy mohla studovat a posléze působit v čemkoliv jiném. A protože bylo vždy mou prioritou stavět na nejprogresivnějších metodikách výživových věd, má akademická cesta se již od svého počátku ubírala směrem celosvětově uznávaných univerzit v USA (The University of Massachusetts, Boston, Florida International University, Miami). Právě možnost čerpat nejmodernější know-how z těchto institucí výrazně přispělo k názorům, které ve výživě prosazuji, a které po stránce důrazu na kvalitu vnáším i do produktů jako takových.

Měla tvá zkušenost z USA vliv jen na tvůj přístup k výživě a zdravému stravování nebo i k podnikání?

Netajím se tím, že mě zkušenosti v USA kompletně změnily jako člověka, respektive dovedly mě k poznání sebe sama v míře, k jaké bych se “doma” nedostala. Cítím, že mě USA zformovaly do člověka, kterým jsem jak v akademickém, pracovním a osobním životě, tak v oboru výživy. S tím souvisí i to, že s jistotou promluvily do mého pohledu na podnikání. Primárně ve víře, že nic není nemožné, pokud máme silné “proč”, známe své priority a jsme ochotni na sobě a svých vizích pracovat. Je to jeden z mnoha důvodů, proč jsem si v roce 2020 nechala na levé zápěstí vytetovat frázi “you can”, která mi toto dennodenně připomíná a dokazuje i v praxi. 

Jak se cítíš, když vidíš, že tvé produkty lidem chutnají a pomáhají jim zlepšit jejich životní styl?

Nepopsatelně vděčně. Za to, že u toho můžu být a za to, že celá prvotní vize skutečně plní svůj záměr. 

Jaké hodnoty se skrývají za značkou MG Nutrition™?

Základní hodnotou značky MG je vyrábět produkty bez zbytečností a bez kompromisů. Ale co to vlastně znamená?

V dnešní uspěchané době, kdy se všechno kolem nás zdá zbytečně komplikované, se snažíme skrze naše produkty přinášet jednoduchost, funkčnost a zároveň i skvělou chuť. Mnoho lidí má zažitou představu, že zdravé produkty – proteinové produkty, musí dělat kompromis a to, co přidají ve skvělém složení, uberou na chuti. My chceme dokázat, že není potřeba volit mezi chutí a nutričně vyváženým složením.

S chutí vstříc zdravému životnímu stylu

Za značkou MG stojí osobnost, která spojila svou lásku k výživě s touhou změnit svět výživy k lepšímu. Markéta Gajdošová, výživová specialistka s bohatou praxí, stála u zrodu MG produktů, aby vám přinesla nejen chuť do každodenního života, ale také, aby vám pomohla udělat první krok vstříc zdravému životnímu stylu. 

"Pro mě má nejvyšší prioritu kvalita ingrediencí, zdánlivá jednoduchost, funkčnost, výživová hodnota, vyváženost a poctivost," říká Markéta, a to jsou hodnoty, které jsou všudypřítomné v každém našem produktu.

Komplexní složení založené na pár surovinách

Zkuste se na chvíli zastavit a uvědomit si, jak je občas složité najít potraviny, které jsou nejen chutné, ale také nám skutečně prospívají. MG produkty to dokázaly – mají komplexní složení, ale zároveň jsou založené na pár surovinách. Podívejte se třeba na veganskou tyčinku 04 Slaný arašíd. Tato malá chuťová bomba se skládá pouze ze šesti surovin, avšak každá z nich má v tyčince svůj jedinečný účel.

V našich produktech najdete ořechy jako zdroj zdravých tuků, datle nebo jiné přírodní sladidlo místo cukru, lyofilizované ovoce pro šťavnatou chuť nebo čokoládu pro sametové pohlazení a kvalitní protein, protože bílkovina je pro lidské tělo nepostradatelná. Toto jsou základní stavební kameny, které tvoří nejen příjemný chuťový, ale i nutričně vyvážený zážitek.

IMG_5560a

Hodnoty, které přesahují hranice zdravé výživy

A co víc, MG produkty nejsou zdaleka jen o zdravé výživě, ale ctí také hodnoty, které zdravou výživu přesahují. Lokálnost a férovost jsou klíčovými slovy, která se promítají do výběru surovin i kontroly výrobních postupů. V dnešní době, kdy společenská odpovědnost nabývá na důležitosti, se MG produkty snaží být příkladem toho, jak by mělo vypadat spojení skvělého jídla a ohleduplného přístupu k planetě.

Vaše zkratka ke zdravému životnímu stylu

MG – tyto iniciály ztělesňují nejen jméno Markéty Gajdošové, ale i její víru v sílu opravdového jídla a návratu k intuitivnímu stravování. A značka MG má před sebou ambiciózní misi – nabídnout vám ty nejlepší produkty s výživovou hodnotou, která jde ruku v ruce s výbornou chutí. Produkty, které jsou vždy na dosah ruky, abyste si mohli kdykoliv a kdekoliv dopřát svačinu nebo snídani, která vás posune blíže ke zdravému životnímu stylu.

Přečtěte si také rozhovor s Markétou Gajdošovou, ve kterém vám prozradí třeba to, jak přišla na nápad založit si svou značku se zdravými dobrotami.